Vår riksdagsledamot

Socialdemokraterna i Eksjö kommun har en representant i Sveriges högst beslutande församling, riksdagsledamoten Diana Laitinen Carlsson.

Diana Laitinen Carlsson, riksdagsledamot
E-post: diana.laitinen.carlsson[at]socialdemokraternaeksjo.se
För att skicka ett mejl kopierar du mejladressen ovan och byter ut ”[at]” till ”@”. Detta är en åtgärd för att minska risken för skräppost till våra mejladresser.

Dianas uppdrag i riksdagen
Utrikesutskottet, suppleant

Om Diana
Diana är född 1972 och bor i Eksjö. Hon tillträdde som oppositionsråd i Eksjö kommun i november 2013, ett uppdrag hon innehade till och med april 2019, då hon valde att lämna uppdraget och gå tillbaka till sitt arbete på Höglandsförbundet. I september 2020 då den tidigare riksdagsledamoten Peter Persson (S) lämnade sitt uppdrag, blev Diana utsedd till ny riksdagsledamot fram till och med valet 2022. Hon innehar fortfarande ett förtroendeuppdrag för Eksjö kommun som vice ordförande i Eksjö Fordonsutbildning AB och är också invald i styrelsen för Socialdemokraterna i Eksjö kommun (Eksjö Arbetarekommun).

Jag brinner för många frågor men två frågor som ligger mig extra varmt om hjärtat är jämställdhet och frågor som rör landsbygdsutveckling.