Vårt kommunalråd

Socialdemokraterna i Eksjö kommun har i kommunpolitiken en företrädare som har möjlighet att utöva sitt politiska uppdrag på heltid, kommunalrådet Sebastian Hörlin.

Sebastian Hörlin, kommunalråd
E-post: sebastian.horlin[at]eksjo.se
För att skicka ett mejl kopierar du mejladressen ovan och byter ut ”[at]” till ”@”. Detta är en åtgärd för att minska risken för skräppost till våra mejladresser.

Ett urval av Sebastians uppdrag i kommunen
Kommunfullmäktige, ledamot
Kommunstyrelse, 1:e vice ordförande
Eksjö Stadshus AB, ordförande

Om Sebastian
Sebastian är född 1991 och bor strax utanför Eksjö tillsammans med sin familj. Han är sedan 1 januari 2023 kommunalråd i Eksjö kommun. Sebastian har innan tillträdet som kommunalråd varit oppositionsråd (1 maj 2019-31 december 2022) samt innan dess varit aktiv som fritidspolitiker. Han är också ordförande för partidistriktet (Socialdemokraterna Jönköpings län) samt adjungerad i styrelsen för Socialdemokraterna i Eksjö kommun (Eksjö Arbetarekommun). Sebastian är, med hänsyn till sitt uppdrag som kommunalråd, tjänstledig från sitt ordinarie arbete som Upphandlingschef på Höglandsförbundet.

Vi ska fortsätta arbeta för att göra Eksjö kommun bättre. Våra prioriterade frågor under mandatperioden är landsbygden, skolan och äldreomsorgen.