Vårt kommunalråd

Socialdemokraterna i Eksjö kommun har i kommunpolitiken en företrädare som har möjlighet att utöva sitt politiska uppdrag på heltid, oppositionsrådet Sebastian Hörlin.

Sebastian Hörlin, kommunalråd i opposition
E-post: sebastian.horlin[at]socialdemokraternaeksjo.se
För att skicka ett mejl kopierar du mejladressen ovan och byter ut ”[at]” till ”@”. Detta är en åtgärd för att minska risken för skräppost till våra mejladresser.

Ett urval av Sebastians uppdrag i kommunen
Kommunfullmäktige, ledamot
Kommunstyrelse, 2:e vice ordförande
Eksjö Stadshus AB, 2:e vice ordförande

Om Sebastian
Sebastian är född 1991 och bor strax utanför Eksjö tillsammans med sin familj. Han är sedan 1 maj 2019 oppositionsråd i Eksjö kommun och är sedan dess tjänstledig från sitt ordinarie arbete som Upphandlingschef på Höglandsförbundet. Sebastian har innan tillträdet som oppositionsråd varit aktiv som fritidspolitiker, bland annat som 2:e vice ordförande i Barn- och utbildningsnämnden. Han är också invald i styrelsen för Socialdemokraterna i Eksjö kommun (Eksjö Arbetarekommun).

Vi ska fortsätta arbeta för att göra Eksjö kommun bättre. Våra prioriterade frågor under mandatperioden är landsbygden, integration samt tillräcklig bemanning inom vård, skola och omsorg.