Rapport från årsmötet 2024

På kvällen onsdagen den 13 mars genomförde Socialdemokraterna i Eksjö kommun sitt årsmöte i Folkets Hus i Mariannelund. Här kan du läsa mer om vad som beslutades då.

Årsmötet besöktes av 25-30 medlemmar och årsmötesordförande var Tomas Olsson som är ordförande i LO-distriktet Småland-Blekinge.

Kvällen innehöll bland annat information om EU-valet, hantering av verksamhetsberättelse 2023, beslut om ansvarsfrihet samt beslut om verksamhetsplan och budget 2024.

AK-styrelsen i sin helhet består efter årsmötet av: Mikael Andréasson (ordförande), Maria Österberg (vice ordförande), Henrik Simonsen (sekreterare), Ingegerd Axell (kassör), Karolina Holmberg (facklig ledare), Monika Vernblom (medlemsansvarig), Felizia Pedersen Dambo (studieorganisatör), Jonny Stenbäck (ledamot) samt Jacob Frisk (ledamot). Utöver dessa personer är även fyra personer adjungerade till styrelsen och dessa är: Vernisa Gazibara (S-kvinnor), Johan Andersson (LO), Frida Engqvist (SSU) och Sebastian Hörlin (kommunalråd).

På årsmötet valdes dessutom en särskild valberedning för framtagande av lista för val till kyrkofullmäktige 2025.

Efter årsmötet övergick de närvarande till en trevlig fikastund och musikquiz.